2011. december 7., szerda

A TUDOMÁNY IGAZOLJA AZ ÓMENEK MŰKÖDÉSÉT


Ezek közül talán az ómenek a legkevésbé ismertek és elfogadottak a mai világban. A tömegtájékoztatás és a tudományos ismeretterjesztés szószólói gyakran minden ősi tudást babonának, tévhitnek bélyegeznek, és ezzel nagy hatással vannak a modern ember gondolkodásmódjára. Például a legtöbb embernek az ómenekről az úttesten áthaladó fekete macska jut az eszébe, mint az emberi hiszékenység egyik szélsőséges példája.
Azonban nem árt megismerni az érem másik oldalát is. Az utóbbi időben egyre gyakrabban jelennek meg olyan írások a neten, melyek tudósoktól származnak, és bizonyos ősi kultúrákból ismert előjelek működését igazolják. Két kínai eredetű előjel példájával találkoztam a közelmúltban. Mindegyik a földrengésekkel kapcsolatos. Az egyik szerint az állatok a földrengések előtt nagyon furcsán kezdenek el viselkedni, valahogyan előre megérzik a veszélyt. A másik szerint a földrengések előtt néhány nappal kígyó alakú felhő jelenik meg az égen, előre jelezve a katasztrófát.
Orosz szeizmológusok és kutatók szerint is kapcsolat van a felhőzet jellege és a küszöbön álló földrengések között, így a felhőzetből lehet következtetni a a várható földrengésekre. A tudósok megfigyelték, hogy a tektonikusan aktív földkéreg lemezek találkozása felett különös, hosszúkás és éles kontúrú felhő képződik. Kialakulását a helyszíni mérések szerint a mozgó földkéreg repedéseiből a légkörbe jutó aerozolok okozzák. Általában a földrengés előtt négy nappal kezdett el kialakulni a felhő, és a katasztrófa előtti egy-két napban volt a legsötétebb.
A földrengés előrejelző műszerek rendkívül drágák és nehezen hozzáférhetőek, és a „tektonikus felhő" feltűnése megbízhatóbb, könnyebb felfigyelni rá, mint a földrengések előtt különösen viselkedő állatokra. Ha a földkéreg törésvonalai feletti felhőképződést folyamatosan figyelik, a felhőzet alapján előre lehet jelezni a földrengést - vélik a kutatók.

AHOGYAN TELIK AZ IDŐ, EGYRE TÖBB OLYAN TUDOMÁNYOS ADAT LÁT NAPVILÁGOT, AMELYEK ALÁTÁMASZTJÁK AZ ŐSI TUDOMÁNYOK MŰKÖDÉSÉT. MA MÁR AZ ÓMENEKET SEM LEHET CSUPÁN HIEDELEMNEK, BABONÁNAK TEKINTENI. HOZZÁÉRTŐ KEZEKBEN EZ A TUDÁS HATALMAS SEGÍTSÉGET NYÚJTHAT AZ EMBEREK MINDENNAPI ÉLETÉBEN.

Forrás:

http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=15598

http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=11634

2011. december 6., kedd

Rüdiger Dahlke: Út a teljességhez

 Ami egy élőlény testében történik, mindenkor egy megfelelő információ kifejezése, illetve egy megfelelő kép összesűrűsödése (a kép görögül eidolon ,s ez megfelel az „idea” fogalmának is).
Az, hogy a pulzus, a szív bizonyos ritmust követ, hogy a test hőmérséklete állandó, hogy a mirigyek hormonokat ürítenek vagy a test ellenanyagokat termel, nem magyarázható magából az anyagból.
A test működése összességében azoktól az információktól függ, amelyeknek kiindulópontja az emberi tudat.
A legkülönbözőbb testműködések harmonikus összjátéka során jön létre azután az a minta, amelyet egészségnek  nevezünk.
Ha valamely testfunkció letér a pályáról, ezzel többé-kevésbé ezt a harmóniát veszélyezteti,
ezért ilyenkor betegségről beszélünk.
A betegség tehát azt jelenti, hogy letértünk a harmónia útjáról, illetve kérdésessé tettünk egy addig kiegyensúlyozott rendet (később látni fogjuk, hogy más szemszögből a betegség tulajdonképpen ennek az egyensúlynak a helyreállítása).
A harmónia zavara azonban a tudatban, az információk szintjén áll fenn, a testben csak megmutatkozik
. A test ily módon csak egy megjelenítési vagy megvalósítási szint, amely a tudatban
lejátszódó folyamatokat és változásokat tükrözi.
Miként az anyagi világ sem más, mint színpad, amelyen az ősképek formát öltenek,
s ezáltal  példázat , analóg módon a test sem más, mint az a színpad, amelyen a tudat képei jelennek meg.
Így, ha egy ember tudati világa kizökken egyensúlyából ,ez testi tünetekben lesz
látható és átélhető a számára.
Félrevezető tehát azt állítani, hogy a test beteg; beteg csak az ember lehet –
s betegsége testében jelentkezik tünetként.
(Ha egy tragédiát bemutatnak, akkor sem a színpad tragikus, hanem a darab!)
Sokféle tünet létezik – de mindegyik ugyanazt a történést fejezi
ki; azt, amit betegségnek  nevezünk, s ami mindig is az emberi tudatban játszódik le.
Tudat nélkül a test nem élhet s így „beteg” sem lehet.
Itt szeretnénk tisztázni, hogy szemléletünkben nincsen helye a betegségek ma szokásos osztályozásának – szomatikus, pszichoszomatikus, pszichés és elmebetegségekre.
E felosztás a betegségek megértését sokkal inkább akadályozza, mintsem megkönnyítené.

Hogy mindezt megvilágítsuk, nézzünk egy hasonlatot: egy autó műszerfalán különböző ellenőrző lámpák vannak, amelyek akkor villannak fel, ha a gépkocsi valamelyik fontos funkcióját nem teljesíti előírásszerűen.
Ha tehát konkrét esetben egy út során felvillan az egyik jelzőlámpa, ennek semmiképpen sem örülünk.
A  jelzés arra késztet bennünket, hogy utunkat megszakítsuk.
Érthető nyugtalanságunk ellenére ostobaság lenne, ha a jelzőlámpára lennénk dühösek; végül is csak egy olyan eseményről informál bennünket, amelyet egyébként nem vettünk volna ilyen hamar észre, hiszen egy számunkra „láthatatlan” területen zajlik.
Így a jelzőlámpa felvillanása arra késztet bennünket, hogy kihívjunk egy autószerelőt, s beavatkozásával elérjük, hogy a lámpa ne villogjon többé, s így nyugodtan utazhassunk tovább.
Ugyanakkor igencsak haragudnánk az autószerelőre, ha célunkat – vagyis hogy a lámpa ne égjen – úgy valósítaná meg, hogy kicsavarná az égőt.
Bár a jelzőlámpa nem villogna többé – s mi tulajdonképpen ezt akartuk –, megítélésünk szerint a módszer, amely az eredményhez vezetett, mégis túlságosan felületes lenne.
Ésszerűbbnek tartjuk, ha a lámpa felvillanását feleslegessé tesszük, ahelyett hogy megakadályoznánk.
Ehhez azonban el kell szakadnunk gondolatban a lámpától, s a mögötte lévő berendezésekre kell összpontosítanunk, hogy rájöjjünk, tulajdonképpen mi nincs rendben.
A jelzőlámpa felvillanásával csak figyelmeztetni akart bennünket, hogy ezt a kérdést feltegyük.
Ami példánkban a jelzőlámpa volt, témánkban az a tünet.
Bármi manifesztálódjék is tünetként a testünkben, az mindig egy láthatatlan folyamat látható kifejeződése, mely jelző funkciója által
arra kíván figyelmeztetni bennünket, hogy szakítsuk meg utunkat, mert valami nincs rendben,
s kérdezzünk rá, mi is az.
Itt is ostobaság haragudni a tünetre, s éppenséggel abszurd, ha úgy akarjuk kikapcsolni, hogy megakadályozzuk manifesztációját.
A tünetet nem kell megakadályozni megjelenésében, hanem feleslegessé kell tenni.
Ehhez azonban tekintetünket el kell fordítanunk a tünetről, s mélyebbre kell néznünk,
hogy megtanuljuk megérteni, mi az, amire a tünet figyelmeztet.

Foglaljuk össze még egyszer: a betegség olyan emberi állapot, amely arra utal, hogy az érintett személy tudatában valami nincs rendben , illetve nem harmonizál.
A belső egyensúly elvesztése a testben tünetként manifesztálódik.
A tünet ezáltal jelzés s információhordozó, amely fellépésével életünk addigi folyását megakasztja, s arra kényszerít bennünket, hogy figyelmet szenteljünk neki.
A tünet azt jelzi, hogy emberként, lelkes  Lényként  vagyunk betegek, azaz, belső lelki erőink zökkentek ki egyensúlyukból.
A tünet tudatja velünk, hogy valamire szükségünk  van. „Mire van szüksége?” – kérdezték régebben a beteget, de az mindig azzal válaszolt, amije volt: „Fájdalmaim vannak."

Manapság már áttértek arra, hogy rögtön azt kérdezik: „Mi a baja?” Ha közelebbről megvizsgáljuk, ez a kétféle kérdésfeltevés – egyszer, hogy „Mire van szüksége?”, másodjára, hogy „Mi a baja?”– igen tanulságos.
Mindkettő találó a beteg esetében.
A betegnek ugyanis mindig szüksége van valamire, méghozzá tudati szinten – ha nem lenne szüksége semmire,
egészséges lenne, azaz egész és teljes.
Ha azonban boldogulásához szüksége van valamire, akkor nem teljes, tehát beteg.
E betegség a testben abban a tünetben mutatkozik meg, amellyel a páciens bír.
Így az, amivel valaki bír, kifejezi azt, amire szükség lenne, amivel tehát nem bír .
A tudatosság hiánya tünetet termel.

És ebben rejlik a különbség a betegség leküzdése és a betegség transzmutációja (átváltoztatása) között.
A tünet leküzdése sosem vezet gyógyuláshoz, ahhoz kizárólag a betegség transzmutációja révén juthatunk el.
A gyógyulás, az egészség már nyelvi síkon is azt előfeltételezi, hogy egész-ségesebbek  , azaz egészebbek, teljesebbek  lettünk. (Tehát közelebb kerülünk az egészhez, a tejeshez .)
A gyógyulás tehát mindig ehhez az egészhez, a tudat eme teljességéhez való közeledést jelenti, amit megvilágosodásnak is nevezünk.
Tudatunk tágulása nélkül a gyógyulás nem lehetséges, hiszen a gyógyulás mindig valami hiányzó tudati bekebelezését jelenti.
A betegség és a gyógyulás olyan fogalompár, mely kizárólag a tudatra vonatkozik,
a testre nem alkalmazható – a test nem lehet sem beteg, sem egészséges.
A testben csak a megfelelő tudatállapotok tükröződnek.
Egyedül ezen a ponton kapcsolódunk az akadémikus orvostudomány kritikájához.
Az orvostudomány gyógyulásról beszél anélkül, hogy bármiféle figyelmet szentelne annak a szintnek, amelyen a gyógyulás egyáltalán megvalósulhat.
Nem szándékunk bírálni az orvostudomány kezelési módszereit mindaddig, amíg nem köti össze őket a gyógyulás igényével.
(Folyt.köv.)